loading...

payamarketing

بازدید : 8242
يکشنبه 24 ارديبهشت 1402 زمان : 8:25

روپوش کار

چیزی را که بر تن می‌پوشند را روپوش یا تن‌پوش می‌گویند. روپوش، بدن را از گرما و سرما و دیگر مخاطرات موجود در طبیعت حفظ می‌کند. همچنین می‌تواند برای راحتی، حجب و حیا و نیز برای ایمنی استفاده شود. پوشیدنی‌ها همچنین می‌توانند نشان دهندهٔ باورهای مذهبی، فرهنگی و دیگر معانی اجتماعی باشند. امروزه در قرن ۲۱ استفاده از پوشاک بیشتر به خاطر راحتی و دیگر استفاده‌های آن است.

وظیفه اصلی روپوش حفاظت از بدن انسان در برابر خطرات احتمالی در محیط مانند:آب و هوا (مانند نور شدید آفتاب، سرما و گرمای بیش از اندازه و بارش برف و باران)، حشرات، مواد شیمیایی زیان آور، سلاح و سایش با مواد زبر و آسیب‌رسان و سایر خطرها است. روپوش در برابر بسیاری از مخاطرات که ممکن است بدن برهنه انسان را زخمی کند، محافظت می‌کند. در پاره‌ای از موارد روپوش محیط را از فردی که پوشاک را پوشیده حفاظت می‌کند (مانند پوشاک ضد عفونی شدهٔ محافظ در اتاق عمل و محیط‌های پزشکی).

انسان‌ها همیشه در حال طراحی کردن پوشاک نوین برای مشکلات عملی خود هستند و دیگر فرق بین پوشاک و وسایل حفاظتی به شکل آشکار مشخص نیست. در این مورد می‌توان به پوشاکی مانند پوشاک فضانوردی، پوشاک زرهی، پوشاک غواصی، مایو، پوشاک حفاظت‌کننده در مقابل نیش زنبور، لباس چرمی موتورسواری و لباس‌های محافظ اشاره کرد.

انواع روپوش کار

هر صنعت و حوزه ای لباس کار مخصوص به خودش را دارد که لباس های کار متناسب با هر صنعتی دارای ویژگی های خاص خودش است. در هرمجموعه صنعتی لباسکار هرکس بیان کننده مسئولیت او می باشد. به همین دلیل برای انتخاب لباس کار دقت نمایید. به عنوان مثال فرض کنید در یک مجموعه برای مسئولیت نگهبانی انتخاب شده اید. شما نمی توانید در این پست از لباسکار خدماتی استفاده نمایید.

شما می توانید انواع ماسک تنفسی , لباس کار اداری , دستکش کار , لباسکار ایمنی , تیشرت تبلیغاتی , لباس کار سرهم , جلیغه تبلیغاتی , لباسکار دوبنده , کاپشن کار , کلاه تبلیغاتی و ... را از پاکان صتعت با قیمت تولیدی تهیه نمایید. توضیحات بیشتر.

روپوش کار

زمان تعویض روپوش کار

در گذشته تا زمانی که لباس کار دچار پارگی , ساییدگی و سوختگی نمی شد لباسکار حتی تا دو سال هم مورد استفاده قرار می گرفت. اما زمانی که مدیران متوجه تاثیر لباس کار جدید بر روحیه کارکنان و افزایش بازده کاری آنان شدند تصمیم گرفتند که حداقل سالی یک بار لباس کار مجموعه را عوض کنند. بنابراین هر چه زودتر اقدام به تعوض لباس کار کنید باعث افزایش چشمگیر بازده کاری کارکنان مجموعه می شود.

لباس کار حرفه ای چه ویژگی هایی دارد ؟

ضرورت استفاده از روپوش کار

روپوش کار دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد چون وظیفه حفاظت از جان انسار دارد. لباسکار به منظور به منظور جلوگیری از اسیب رسیدن به کارکنان در حوادثی مانند پرت شدن از ارتفاع , آتش سوزی , برق گرفتگی و ... ساخته شده است. لباس کار انواع مخالفی دارد براساس تاریکی یا روشن بودن , سرد یا گرم بودن محل کار به انواع مختلفی تقسیم می شوند. به عنوان لباس کار یک آتش نشان با لباس کار یک تعمیرکار تاسیسات ساختمان فرق می کند که بسته به نوع شرایط کاریتان می توانید بهترین لباسکار را انتخاب نمایید.

ویژگی های روپوش کار مناسب

در هنگام خرید روپوش کار به نکات زیر توجه داشته باشید

  • از خرید لباس گشاد یا تنگ خودداری نمایید. و حتما لباس کار اندازه و متناسب را خریداری نمایید.
  • لباس کار را از یک فروشگاه مطمئن خریداری نمایید
  • توجه داشته باشید که هیچ مواد قابل اشتعالی در تولید لباس کار به کار نرفته باشد.
  • اگر قصد خرید لباس کار نسوز را دارید حتما کلاه و کفش و دستکش مخصوص را هم خریدری نمایید.

بهترین روپوش کار

قطعا بهترین لباس کار لباسی است که از بهترین جنس های پارچه و از دوخت خوب استفاده شود.

چرا روپوش کار ارزان نخریم؟

در هر شغلی که باشید نیاز به یک لباس کار مناسب دارید. اما همان طور که می دانید لباس کار ها دارای جنس ها و قیمت های متفاوت می باشند. که طبیعتا هرچه جنس و دوخت لباس بهتر باشد قیمت بالاتری هم دارد. پیشنهاد می کنیم اگر که شغل حساسی دارید و میزان اسیب دیدگی در آن شغل زیاد است حتما از یک لباس کار با جنس عالی استفاده نمایید.

یکی از انواع روپوش کار ، پوشاک صنعتی است که برای این که درباره ی آن بیشتر بدانید اینجا کایک کنید .

ویژگی های روپوش کار مناسب

مشاغلی که نیاز به لباس کار دارند، بسیار گسترده هستند. هر یک از این لباس ها با توجه به خطراتی که کاربر را تهدید می کند، طراحی شده اند. از این رو این لباس باید بر اساس نوع شغل و محیط کار انتخاب شود. برای انتخاب صحیح انواع لباس کار باید با استانداردها و ویژگی های لباس کار مناسب آشنا شوید؛

  • متناسب با بدن باشد: در هنگام خرید لباس کار باید دقت کنید که دقیقا اندازه باشد. بطوری که فاقد قسمت های باز، پاره و یا آویزان باشد. استفاده از لباس کار بزرگتر از اندازه استاندارد دست و پا گیر و حتی خطرناک خواهد بود. همچنین به اندازه ای به بدن چسبیده نباشد که فرد را دچار محدودیت حرکت و کلافگی کند.
  • غیر قابل نفوذ باشد: پارچه ای که برای ساخت این لباس ها انتخاب می شود باید در برابر ذرات ریز خطرناک غیر قابل نفوذ باشند. این لباس ها بخصوص برای افرادی که با مواد شیمیایی، اسیدی و رادیو اکتیو کار می کنند، باید به شکل سرتاسری و شامل کفش، کلاه، دستکش و عینک نیز باشند. تمام این تجهیزات باید متصل به یکدیگر و نفوذ ناپذیر باشند.
  • عایق حرارتی باشند: این لباس ها باید غیر قابل اشتعال باشند. تا در شرایطی که آغشته به مواد روغنی و خطرناک می شوند، به راحتی مشتعل نشوند. لباس های کار باید نسوز باشند و در شرایط حساس مانع آسیب رسیدن به فرد شود.
  • رنگ بندی مناسب: رنگ بندی و طراحی لباس کار باید معرف شغل فرد هم باشد. از این رو در هر محیطی، هر فردی متناسب با رده شغلی و مسئولیتی که بر عهده دارد، لباس کار مخصوصی به تن می کند. اغلب لباس های کار با استفاده از رنگ های راکتیو رنگ آمیزی می شوند. این نوع رنگ ها با شستشوهای مکرر لباس از بین نمی روند.
  • نوع دوخت: چرخکاری لباس کار باید به دقت انجام شود. به ویژه درزها که باید چند چندبار چرخ شوند.
  • فاقد جیب و کمر بند باشد: لباس های کار جیب دار محل تجمع آلودگی هستند. از طرفی لباس نباید جایی برای آویزان کردن زنجیر، کمربند و اشیای فلزی داشته باشد.

پارچه مناسب برای روپوش کار

با توجه به نوع لباس کار، جنس پارچه انتخابی برای دوخت متفاوت خواهد بود. با این حال اغلب پارچه های مناسب برای دوختن لباس کار از جنس پلی استر، ،ویسکوز، فلامنت، کتان، لی، کجراه، پنبه و یا ترکیبی از این مواد هستند. این مواد از مقاومت مناسبی در برابر دمای بالا، پارگی، سوختن و ... برخوردارند. معمولا لباس های کار دارای نسبت 70 درصد پنبه و 30 درصد پلی استر می باشند. این درصد برای لباس هایی که بیشتر در معرض عوامل حرارت زا هستند، متغیر خواهد شد.

به نوعی که برای لباس های مقاوم به حرارت، نیاز به پارچه هایی با 90 درصد پنبه خواهد بود. در مجموع مناسب ترین لباس های کار، از درصد پایینی از مواد پلی استر تهیه می شوند. لباس کار ساعات زیادی از روز مورد استفاده کاربران قرار می گیرد. از این رو باید برای دوخت آن از پارچه هایی استفاده شود که کمتر باعث تعریق بدن شوند.

روپوش کار

اهمیت استفاده از روپوش کار استاندارد

پوشیدن روپوش کار برای افراد دلایل مختلفی دارد که مهمترین آنها افزایش ایمنی در حین کار است. اما علاوه بر مسئله حفاظت و ایمنی در کار، دلایل دیگری نیز برای استفاده از لباس های کار وجود دارد. هر گروه و سازمانی برای پیشبرد اهداف خود نیازند رعایت اصول مختلفی از جمله نظم کاری است. استفاده از لباس کار یا یونیفرم از قوانینی است که در هر محیط کاری وضع می شود. دلیل وجود این قوانین، رده بندی بین کارکنان با وظایف مختلف، ایجاد نظم بیشتر و شناسایی افراد با مسئولیت های ویژه است.

به صورتی که اگر با رنگ بندی های انواع لباس کار در یک محیط صنعتی آشنا باشید، به سرعت می توانید وظیفه شغلی و تخصص هر فردی را از روی لباس کاری که بر تن دارد، تشخیص دهید. استفاده از لباس کار استاندارد حفظ سلامت افراد را به دنبال خواهد داشت. از طرفی، نهادهای معتبر و با سابقه در راستای افزایش اعتبار خود باید تمامی کارکنان خود را ملزم به استفاده از لباس کار نمایند. تا علاوه بر رعایت مسائل ایمنی و سلامت کارکنان، جنبه تبلیغاتی آن نیز انجام شود.

برای خرید روپوش کار از تولیدی دوخت یادگار می توانید با مراجعه به سایت از انواع روپوش کار دیدن و روپوش کار مناسب خود را خریداری نمایید

https://dookhteyadegar.com/%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%d8%b1%d9%88%d9%be%d9%88%d8%b4-%da%a9%d8%a7%d8%b1/

بایدها و نبایدهای استفاده از روپوش کار

استفاده از لباس کار برای به منظور رعایت مسائل بهداشتی و حفظ سلامت و ایمنی کارکنان در هر محیطی الزامی خواهد بود. حال برای اینکه این لباس ها بتوانند انتظاراتی که آنها می رود را براورده کنند، باید از ویژگی های متعددی برخوردار باشند. مهمترین نکته ای که باید مورد توجه کاربران این لباس ها قرار گیرد، عمر آنهاست. با توجه به اهمیتی که این لباس ها دارند، باید پس از پایان عمر مفیدشان، اقدام به تعویض آنها نمود. معمولا در اماکن صنعتی که دارای آلودگی های محیطی زیادی است، لباس کارکنان در دوره های 6 ماهه تعویض می گردد.

لباس های کار باید با درنظر گرفتن شرایط فصلی و دمایی طراحی شوند. لباس کار متناسب با فصل سرد سال، قابل استفاده در روزهای گرم تابستان نخواهد بود.

پوشیدن لباس کار باید به راحتی و به سرعت انجام گیرد. از این رو باید به صورتی طراحی شده باشد که تعویض آن کلافه کننده نباشد. در طراحی لباس کار نباید از زیپ استفاده شود. چرا که زیپ های فلزی در شرایط حساس به عنوان اجزایی رسانا و خطرناک خواهند عمل می کنند.

لباس کار پوششی استحفاظی است که افراد در شرایط کاری ویژه در حین کار از آن استفاده می کنند. یک لباس کار مناسب

باید دارای مشخصه های خاصی باشد تا بتواند از افراد در برابر خطر محافظت کند. این لباس ها به صورت سراسری باید دست ها و پاها را پوشش داده و به صورت یک تیکه یا دو تیکه (بلوز و شلوار) باشند.

لباس کار پوشاکی است که برای کار استفاده می شود ، به خصوص کارهایی که شامل کارهای دستی است . غالباً افراد شاغل در صنایع مایلند که مجهز به لباس کار باشند زیرا این محصولات برای تأمین ایمنی بدن در شرایط کاری مختلف تولید شده است.

صنعت لباس کار در حال رشد است و مصرف کنندگان از راه های مستقیم از تولید کننده و واسطه های فروش سعی در تامین این کالا دارند

در انگلستان ، اگر لباس کار بدون آرم به کارمند ارائه شود ، ممکن است مشمول مالیات بر درآمد باشد که برای " پرداخت در نوع " به کارگر تعلق می گیرد. اما ، اگر لباس شرکت با آرم ارائه شده باشد ، ممکن است کارمند حق تخفیف مالیاتی برای کمک به پرداخت هزینه های نگهداری را داشته باشد.

روپوش کار

چیزی را که بر تن می‌پوشند را روپوش یا تن‌پوش می‌گویند. روپوش، بدن را از گرما و سرما و دیگر مخاطرات موجود در طبیعت حفظ می‌کند. همچنین می‌تواند برای راحتی، حجب و حیا و نیز برای ایمنی استفاده شود. پوشیدنی‌ها همچنین می‌توانند نشان دهندهٔ باورهای مذهبی، فرهنگی و دیگر معانی اجتماعی باشند. امروزه در قرن ۲۱ استفاده از پوشاک بیشتر به خاطر راحتی و دیگر استفاده‌های آن است.

وظیفه اصلی روپوش حفاظت از بدن انسان در برابر خطرات احتمالی در محیط مانند:آب و هوا (مانند نور شدید آفتاب، سرما و گرمای بیش از اندازه و بارش برف و باران)، حشرات، مواد شیمیایی زیان آور، سلاح و سایش با مواد زبر و آسیب‌رسان و سایر خطرها است. روپوش در برابر بسیاری از مخاطرات که ممکن است بدن برهنه انسان را زخمی کند، محافظت می‌کند. در پاره‌ای از موارد روپوش محیط را از فردی که پوشاک را پوشیده حفاظت می‌کند (مانند پوشاک ضد عفونی شدهٔ محافظ در اتاق عمل و محیط‌های پزشکی).

انسان‌ها همیشه در حال طراحی کردن پوشاک نوین برای مشکلات عملی خود هستند و دیگر فرق بین پوشاک و وسایل حفاظتی به شکل آشکار مشخص نیست. در این مورد می‌توان به پوشاکی مانند پوشاک فضانوردی، پوشاک زرهی، پوشاک غواصی، مایو، پوشاک حفاظت‌کننده در مقابل نیش زنبور، لباس چرمی موتورسواری و لباس‌های محافظ اشاره کرد.

انواع روپوش کار

هر صنعت و حوزه ای لباس کار مخصوص به خودش را دارد که لباس های کار متناسب با هر صنعتی دارای ویژگی های خاص خودش است. در هرمجموعه صنعتی لباسکار هرکس بیان کننده مسئولیت او می باشد. به همین دلیل برای انتخاب لباس کار دقت نمایید. به عنوان مثال فرض کنید در یک مجموعه برای مسئولیت نگهبانی انتخاب شده اید. شما نمی توانید در این پست از لباسکار خدماتی استفاده نمایید.

شما می توانید انواع ماسک تنفسی , لباس کار اداری , دستکش کار , لباسکار ایمنی , تیشرت تبلیغاتی , لباس کار سرهم , جلیغه تبلیغاتی , لباسکار دوبنده , کاپشن کار , کلاه تبلیغاتی و ... را از پاکان صتعت با قیمت تولیدی تهیه نمایید. توضیحات بیشتر.

روپوش کار

زمان تعویض روپوش کار

در گذشته تا زمانی که لباس کار دچار پارگی , ساییدگی و سوختگی نمی شد لباسکار حتی تا دو سال هم مورد استفاده قرار می گرفت. اما زمانی که مدیران متوجه تاثیر لباس کار جدید بر روحیه کارکنان و افزایش بازده کاری آنان شدند تصمیم گرفتند که حداقل سالی یک بار لباس کار مجموعه را عوض کنند. بنابراین هر چه زودتر اقدام به تعوض لباس کار کنید باعث افزایش چشمگیر بازده کاری کارکنان مجموعه می شود.

لباس کار حرفه ای چه ویژگی هایی دارد ؟

ضرورت استفاده از روپوش کار

روپوش کار دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد چون وظیفه حفاظت از جان انسار دارد. لباسکار به منظور به منظور جلوگیری از اسیب رسیدن به کارکنان در حوادثی مانند پرت شدن از ارتفاع , آتش سوزی , برق گرفتگی و ... ساخته شده است. لباس کار انواع مخالفی دارد براساس تاریکی یا روشن بودن , سرد یا گرم بودن محل کار به انواع مختلفی تقسیم می شوند. به عنوان لباس کار یک آتش نشان با لباس کار یک تعمیرکار تاسیسات ساختمان فرق می کند که بسته به نوع شرایط کاریتان می توانید بهترین لباسکار را انتخاب نمایید.

ویژگی های روپوش کار مناسب

در هنگام خرید روپوش کار به نکات زیر توجه داشته باشید

  • از خرید لباس گشاد یا تنگ خودداری نمایید. و حتما لباس کار اندازه و متناسب را خریداری نمایید.
  • لباس کار را از یک فروشگاه مطمئن خریداری نمایید
  • توجه داشته باشید که هیچ مواد قابل اشتعالی در تولید لباس کار به کار نرفته باشد.
  • اگر قصد خرید لباس کار نسوز را دارید حتما کلاه و کفش و دستکش مخصوص را هم خریدری نمایید.

بهترین روپوش کار

قطعا بهترین لباس کار لباسی است که از بهترین جنس های پارچه و از دوخت خوب استفاده شود.

چرا روپوش کار ارزان نخریم؟

در هر شغلی که باشید نیاز به یک لباس کار مناسب دارید. اما همان طور که می دانید لباس کار ها دارای جنس ها و قیمت های متفاوت می باشند. که طبیعتا هرچه جنس و دوخت لباس بهتر باشد قیمت بالاتری هم دارد. پیشنهاد می کنیم اگر که شغل حساسی دارید و میزان اسیب دیدگی در آن شغل زیاد است حتما از یک لباس کار با جنس عالی استفاده نمایید.

یکی از انواع روپوش کار ، پوشاک صنعتی است که برای این که درباره ی آن بیشتر بدانید اینجا کایک کنید .

ویژگی های روپوش کار مناسب

مشاغلی که نیاز به لباس کار دارند، بسیار گسترده هستند. هر یک از این لباس ها با توجه به خطراتی که کاربر را تهدید می کند، طراحی شده اند. از این رو این لباس باید بر اساس نوع شغل و محیط کار انتخاب شود. برای انتخاب صحیح انواع لباس کار باید با استانداردها و ویژگی های لباس کار مناسب آشنا شوید؛

  • متناسب با بدن باشد: در هنگام خرید لباس کار باید دقت کنید که دقیقا اندازه باشد. بطوری که فاقد قسمت های باز، پاره و یا آویزان باشد. استفاده از لباس کار بزرگتر از اندازه استاندارد دست و پا گیر و حتی خطرناک خواهد بود. همچنین به اندازه ای به بدن چسبیده نباشد که فرد را دچار محدودیت حرکت و کلافگی کند.
  • غیر قابل نفوذ باشد: پارچه ای که برای ساخت این لباس ها انتخاب می شود باید در برابر ذرات ریز خطرناک غیر قابل نفوذ باشند. این لباس ها بخصوص برای افرادی که با مواد شیمیایی، اسیدی و رادیو اکتیو کار می کنند، باید به شکل سرتاسری و شامل کفش، کلاه، دستکش و عینک نیز باشند. تمام این تجهیزات باید متصل به یکدیگر و نفوذ ناپذیر باشند.
  • عایق حرارتی باشند: این لباس ها باید غیر قابل اشتعال باشند. تا در شرایطی که آغشته به مواد روغنی و خطرناک می شوند، به راحتی مشتعل نشوند. لباس های کار باید نسوز باشند و در شرایط حساس مانع آسیب رسیدن به فرد شود.
  • رنگ بندی مناسب: رنگ بندی و طراحی لباس کار باید معرف شغل فرد هم باشد. از این رو در هر محیطی، هر فردی متناسب با رده شغلی و مسئولیتی که بر عهده دارد، لباس کار مخصوصی به تن می کند. اغلب لباس های کار با استفاده از رنگ های راکتیو رنگ آمیزی می شوند. این نوع رنگ ها با شستشوهای مکرر لباس از بین نمی روند.
  • نوع دوخت: چرخکاری لباس کار باید به دقت انجام شود. به ویژه درزها که باید چند چندبار چرخ شوند.
  • فاقد جیب و کمر بند باشد: لباس های کار جیب دار محل تجمع آلودگی هستند. از طرفی لباس نباید جایی برای آویزان کردن زنجیر، کمربند و اشیای فلزی داشته باشد.

پارچه مناسب برای روپوش کار

با توجه به نوع لباس کار، جنس پارچه انتخابی برای دوخت متفاوت خواهد بود. با این حال اغلب پارچه های مناسب برای دوختن لباس کار از جنس پلی استر، ،ویسکوز، فلامنت، کتان، لی، کجراه، پنبه و یا ترکیبی از این مواد هستند. این مواد از مقاومت مناسبی در برابر دمای بالا، پارگی، سوختن و ... برخوردارند. معمولا لباس های کار دارای نسبت 70 درصد پنبه و 30 درصد پلی استر می باشند. این درصد برای لباس هایی که بیشتر در معرض عوامل حرارت زا هستند، متغیر خواهد شد.

به نوعی که برای لباس های مقاوم به حرارت، نیاز به پارچه هایی با 90 درصد پنبه خواهد بود. در مجموع مناسب ترین لباس های کار، از درصد پایینی از مواد پلی استر تهیه می شوند. لباس کار ساعات زیادی از روز مورد استفاده کاربران قرار می گیرد. از این رو باید برای دوخت آن از پارچه هایی استفاده شود که کمتر باعث تعریق بدن شوند.

روپوش کار

اهمیت استفاده از روپوش کار استاندارد

پوشیدن روپوش کار برای افراد دلایل مختلفی دارد که مهمترین آنها افزایش ایمنی در حین کار است. اما علاوه بر مسئله حفاظت و ایمنی در کار، دلایل دیگری نیز برای استفاده از لباس های کار وجود دارد. هر گروه و سازمانی برای پیشبرد اهداف خود نیازند رعایت اصول مختلفی از جمله نظم کاری است. استفاده از لباس کار یا یونیفرم از قوانینی است که در هر محیط کاری وضع می شود. دلیل وجود این قوانین، رده بندی بین کارکنان با وظایف مختلف، ایجاد نظم بیشتر و شناسایی افراد با مسئولیت های ویژه است.

به صورتی که اگر با رنگ بندی های انواع لباس کار در یک محیط صنعتی آشنا باشید، به سرعت می توانید وظیفه شغلی و تخصص هر فردی را از روی لباس کاری که بر تن دارد، تشخیص دهید. استفاده از لباس کار استاندارد حفظ سلامت افراد را به دنبال خواهد داشت. از طرفی، نهادهای معتبر و با سابقه در راستای افزایش اعتبار خود باید تمامی کارکنان خود را ملزم به استفاده از لباس کار نمایند. تا علاوه بر رعایت مسائل ایمنی و سلامت کارکنان، جنبه تبلیغاتی آن نیز انجام شود.

برای خرید روپوش کار از تولیدی دوخت یادگار می توانید با مراجعه به سایت از انواع روپوش کار دیدن و روپوش کار مناسب خود را خریداری نمایید

https://dookhteyadegar.com/%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%d8%b1%d9%88%d9%be%d9%88%d8%b4-%da%a9%d8%a7%d8%b1/

بایدها و نبایدهای استفاده از روپوش کار

استفاده از لباس کار برای به منظور رعایت مسائل بهداشتی و حفظ سلامت و ایمنی کارکنان در هر محیطی الزامی خواهد بود. حال برای اینکه این لباس ها بتوانند انتظاراتی که آنها می رود را براورده کنند، باید از ویژگی های متعددی برخوردار باشند. مهمترین نکته ای که باید مورد توجه کاربران این لباس ها قرار گیرد، عمر آنهاست. با توجه به اهمیتی که این لباس ها دارند، باید پس از پایان عمر مفیدشان، اقدام به تعویض آنها نمود. معمولا در اماکن صنعتی که دارای آلودگی های محیطی زیادی است، لباس کارکنان در دوره های 6 ماهه تعویض می گردد.

لباس های کار باید با درنظر گرفتن شرایط فصلی و دمایی طراحی شوند. لباس کار متناسب با فصل سرد سال، قابل استفاده در روزهای گرم تابستان نخواهد بود.

پوشیدن لباس کار باید به راحتی و به سرعت انجام گیرد. از این رو باید به صورتی طراحی شده باشد که تعویض آن کلافه کننده نباشد. در طراحی لباس کار نباید از زیپ استفاده شود. چرا که زیپ های فلزی در شرایط حساس به عنوان اجزایی رسانا و خطرناک خواهند عمل می کنند.

لباس کار پوششی استحفاظی است که افراد در شرایط کاری ویژه در حین کار از آن استفاده می کنند. یک لباس کار مناسب

باید دارای مشخصه های خاصی باشد تا بتواند از افراد در برابر خطر محافظت کند. این لباس ها به صورت سراسری باید دست ها و پاها را پوشش داده و به صورت یک تیکه یا دو تیکه (بلوز و شلوار) باشند.

لباس کار پوشاکی است که برای کار استفاده می شود ، به خصوص کارهایی که شامل کارهای دستی است . غالباً افراد شاغل در صنایع مایلند که مجهز به لباس کار باشند زیرا این محصولات برای تأمین ایمنی بدن در شرایط کاری مختلف تولید شده است.

صنعت لباس کار در حال رشد است و مصرف کنندگان از راه های مستقیم از تولید کننده و واسطه های فروش سعی در تامین این کالا دارند

در انگلستان ، اگر لباس کار بدون آرم به کارمند ارائه شود ، ممکن است مشمول مالیات بر درآمد باشد که برای " پرداخت در نوع " به کارگر تعلق می گیرد. اما ، اگر لباس شرکت با آرم ارائه شده باشد ، ممکن است کارمند حق تخفیف مالیاتی برای کمک به پرداخت هزینه های نگهداری را داشته باشد.

برچسب ها روپوش کار ,
نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 218
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 16
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 26
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 82
  • بازدید ماه : 44
  • بازدید سال : 7594
  • بازدید کلی : 106733
  • <
    پیوندهای روزانه
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی